want alles is communicatie...
  • Home
  • Diensten
  • Portfolio
  • Over
  • Contact
  • Blog
01. juli 2019

Hoe schrijf je een beleidsplan? De onderzoeksfase en tips voor het schrijven

Wat is een beleidsplan? Een beleidsplan is een strategisch of tactisch plan zoals een organisatieplan, marketingplan, personeelsplan of ICT-plan. Het beleidsplan geeft het beleid weer van een organisatie of afdeling, of voor een project of beleidsterrein, voor een bepaalde tijd. Het geeft antwoord op een beleidsvraag of geeft een oplossing voor een probleem. Als het goed is heeft de organisatie een visie (toekomstbeeld voor de organisatie; waar gaan we als organisatie naartoe), een missie...

Lees meer...

28. mei 2019

Checklist: de juist schrijfwijze van lastige woorden

Sommige woorden zijn gewoon lastig om te schrijven. Moeten ze met hoofdletter of kleine letter, aan elkaar of met een streepje ertussen of juist los van elkaar? Daarom hier een checklist met 'hoe schrijf je ook alweer...'

Lees meer...

28. mei 2019

Let op, een taalfout is zo gemaakt!

Het is niet gemakkelijk om helemaal foutloos te schrijven. Toch is het wel aan te raden om taalfouten zoveel mogelijk te vermijden. Veel mensen zien taalfouten en hebben over het algemeen een oordeel over de persoon of organisatie die de tekst uitdraagt. Ik geef graag enkele tips om taalfouten tot een minimum te beperken.

Lees meer...

04. januari 2019

Gedragsverandering stimuleren met communicatiemiddelen

Hoe kun je gedragsverandering stimuleren of bewerkstelligen met communicatiemiddelen? Gebruik bijvoorbeeld interviews met mensen uit de doelgroep die positief bezig zijn. Laat ze vertellen wat ze doen, wat het effect heeft en wat ze overwonnen hebben. En breng wat emotie in het verhaal.

Lees meer...

04. januari 2019

Gedachteverandering=gedragsverandering!

Om gedragsverandering plaats te laten vinden, moet je als organisatie ingaan op basale menselijke wensen. Je moet gezamenlijke overtuigingen benadrukken, hoop en positiviteit triggeren en controle over het eigen leven versterken.

Lees meer...

08. december 2018

Het belang van meerdere (druk)proeven

Ik merk bij sommige klanten dat ze één proefronde van de opgemaakte brochure of magazine wel voldoende vinden. Mijn ervaring is helaas dat minimaal twee proeven essentieel zijn. Bij alle bladen en krantjes waaraan ik heb meegewerkt, hebben we altijd twee tot drie proeven met meerdere mensen bekeken. Bij elke proef gaven we onze opmerkingen en correcties door aan de vormgever. Hierna kwam een nieuwe, aangepaste proef. Pas na een aantal versies kon het pdf naar de drukker/printer. Waarom, zul...

Lees meer...

21. september 2018

Woorden zijn wel belangrijk!

Dat woorden maar voor 7% belangrijk zijn, is een mythe. Die verhouding geldt namelijk alleen bij inconsistente mondelinge communicatie (wanneer je lichaamstaal het tegenovergestelde laat zien van wat je zegt). Over het algemeen zijn woorden voor 33 tot 53% belangrijk.

Lees meer...

18. september 2018

De juiste toon aanslaan; hoe doe je dat?

Communicatie gaat niet alleen over duidelijk je boodschap verkondigen. Het gaat (natuurlijk) ook over luisteren, aanvoelen en het liefst ook navragen waar de ontvanger behoefte aan heeft. Daarnaast is ook de toon waarop je iets overbrengt belangrijk. Zeker wanneer je iets meldt waarover de lezer al bepaalde emoties had, of die door jouw boodschap uitgelokt worden. Belangrijk hierbij is steeds dat je je bij elke zin afvraagt: hoe komt dit bij de lezer over? Welke psychologische processen spelen...

Lees meer...

Kijk ook eens op mijn blog!

Wat kan Steinbusch Communicatie voor jou doen?

 

Ik help je graag met al je teksten, (communicatie)verslagen of met een andere vorm van ondersteuning op het gebied van communicatie en de Nederlandse taal!

 

Angélique Steinbusch heeft gewerkt voor o.a.:

Gemeente Brunssum
Provincie Limburg - Buitenring
Vastgoedbeheer Limburg
Woningstichting De Voorzorg
St. Kasteelruïne Valkenburg
Romboutscollege
Smeets Bouw
Betere Buren Brunssum
BLA-Groep Rotterdam
GSI-Opticals

 

Kijk onder 'Portfolio' wat ik voor deze en andere bedrijven heb gedaan.

 

Steinbusch Communicatie

tekstschrijver / copywriter, communicatieadviseur, docent (i.o.) Nederlands voor Heerlen, Parkstad, Brunssum, Sittard en omstreken


Nieuwstraat 173
6431 KS Hoensbroek (Heerlen)

 

Neem voor informatie of kennismaking gerust contact op:
06 333 14 020
info@steinbuschcommunicatie.nl

 

*Kwaliteit dankzij ruime ervaring
*Betrouwbaar, flexibel en accuraat
*Vriendelijk, geduldig en meedenkend

 

Impressum | Privacyverklaring | Sitemap
Inloggen Uitloggen | Bewerken
  • Home
  • Diensten
    • schrijven van teksten website, beleidsnotitie etc.
    • bijles of training Nederlandse taal
    • training of coaching communicatie
    • ondersteuning bij werkstukken, beleidsnotities etc.
  • Portfolio
  • Over
  • Contact
  • Blog
Sluiten